Twitter, choć mniej popularny niż Facebook, może stanowić doskonałe narzędzie promocji kancelarii. Umiejętnie prowadzony Twitter Marketing z pewnością pomoże twojej firmie prawniczej. W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, jak wykorzystać Twittera w promocji własnej kancelarii.
Ilu użytkowników korzysta z Twittera w Polsce?
Liczba użytkowników Twittera w Polsce stale rośnie. Dzisiaj korzysta z niego prawie 5 milionów Polaków, z czego większość osób odwiedzających ten serwis pochodzi z miast oraz ma powyżej 25 lat. Dane zebrane przez Gemius/Polskie Badanie Internetu pokazuje, że Twitter może z powodzeniem stanowić nie tylko uzupełnienie, ale również alternatywę dla najpopularniejszego social media, jakim jest Facebook. Jak zatem skutecznie wykorzystać potencjał Twitter Marketingu?
Jak prowadzić Twitter Marketing?
Twitter jest chętnie wykorzystywaną witryną społecznościową, nie tylko przez polityków. Jak wynika z raportu B2B Marketing Social Media Benchmarking, 85% firm aktywnych w social media jest również użytkownikiem Twittera. Dlatego warto zastanowić się, jak prawidłowo prowadzić profil kancelarii na Twitterze.
W tym miejscu należy zaprezentować dekalog, którego powinieneś przestrzegać, jeżeli chcesz prowadzić dobry Twitter Marketing.
- Publikuj ciekawe, przemyślane i wartościowe teksty.
- Twój komunikat musi być zwięzły.
- Publikuj grafiki i filmiki, także te zabawne.
- Pisz systematycznie.
- Zawsze używaj hashtagów.
- Zwracaj uwagę na moment publikacji nowych tweetów.
- Zawsze zostawiaj 20 wolnych znaków.
- Obserwuj innych użytkowników.
- Retweetuj.
- Obserwuj wskaźniki.
Twitter Marketing w publikowanych treściach
Chcesz wiedzieć, czym Twitter różni się od Facebooka? Poza faktem oczywistym, że na Twitterze nie masz znajomych, podstawową i istotną dla Twitter Marketingu różnicą jest krótsza, aniżeli w przypadku FB, żywotność publikowanych treści. Twitter skupia się bowiem na informowaniu i aktualizacji. Z treścią publikowanych tweetów wiąże się aż pięć wyżej wymienionych zasady.
Pierwszą z nich jest postulat publikacji ciekawych, przemyślanych i wartościowych tekstów. Zasada ta, jakże banalna w swej prostocie, jest regułą uniwersalną. Dlatego nie publikuj „byle czego”, tylko odnoś się w swoich tweetach np. do bieżących wydarzeń, które ciekawią docelową grupę twoich odbiorców. Jeżeli na tapecie jest wybór nowych członków KRS, możesz skomentować to w swojej wypowiedzi. Jeżeli w życie wchodzi kolejna nowelizacja, wspomnij o tym w tweecie. Co istotne, tweety nie muszą mieć tylko formy słownej wypowiedzi. Pamiętaj, że możesz też publikować grafiki lub filmy video, także te zabawne. Poczucie humoru ma bowiem wielką moc.
Drugą ważną regułą jest zwięzłość komunikatu. Nie od dzisiaj wiadomo, że „wodolejstwo” nie zaciekawi czytelnika, jednak w przypadku Twiitera „zwięzłość” wypowiedzi nabiera nowego wymiaru. Publikując treść mamy do dyspozycji jedynie 140 znaków. A jeżeli zdecydowaliśmy się umieścić link, to niezależnie od jego długości z puli tej „zabierane” są 23 znaki.
Trzecią główną zasadą jest używanie hashtagów. W swoich wypowiedziach powinieneś do wybranych słów używać hashtagów, czyli # (np. #prawo, #KRS, #KPC). Pozwalają one innym użytkownikom Twittera na znalezienie interesujących ich treści. Pamiętaj, że na Twitterze nie masz Znajomych, tylko Obserwujących, a sam portal nastawiony jest treści spełniające cechy mikroblogowania.
Ostatnią wytyczną jest konieczność pozostawiania 20 wolnych znaków. Ciekawi Cię, skąd ta zasada? Otóż prowadząc Twitter Marketing zależy nam na tym, by dana wiadomość trafiała do jak największej liczby użytkowników. Dlatego wpisując odpowiednią treść oczekujemy, że inny użytkownik prześlę ją dalej bez konieczności jej skracania. Po to jest właśnie margines 20 znaków.
Retweety jako element Twitter Marketingu
Retweety, czyli przekazywanie tweetów dalej, pozwala pozyskać nowych Obserwujących. Użytkownik, którego treść udostępniasz dowiaduje się o tym, a w geście wdzięczności najprawdopodobniej będzie retweetować twoje treści. W ten sposób można dotrzeć do coraz szerszego grona potencjalnych klientów.
Jeżeli chcemy stworzyć długofalową relację z innymi użytkownikami, musimy też pamiętać o systematyczności wpisów. Ta reguła odnosi się również do prowadzenia profilu na FB, jednak w przypadku Twittera ma ona szczególne znaczenie. Twitter jest bowiem nastawiony na interakcje w czasie rzeczywistym, podczas gdy treści publikowane na Facebooku są długotrwałe.
Twitter Marketing a obserwacja wskaźników
Prowadząc Twitter Marketing zawsze staramy się poznać dane, które pokażą skuteczność naszych działań. W przypadku Twittera pomocne mogą być takie wskaźniki, jak:
- ilość użytkowników obserwujących nasz profil;
- liczba retweetów;
- liczba kliknięć w zamieszczane linki.
Podsumowanie
Twitter, pomimo rosnącej popularności, nadal jest mało docenianym portalem społecznościowym w branży marketingu prawniczego. Skupienie wszystkich działań jedynie w obszarze Facebooka prowadzi do nieuzasadnionego ograniczenia źródeł promocji własnej kancelarii. Skoro Twitter z powodzeniem sprawdził się w marketingu firm działających w innych branżach, może czas wykorzystać jego potencjał w generowaniu większej sprzedaż usług prawnych.
Najnowsze komentarze