Komunikacja z klientem kancelarii jako ważny czynnik strategii marketingowej

21 października 2019

Kancelaria prawna działa na rynku tak jak każda inna firma, podlegając przy tym wszelkim procesom wpływającym na jej rentowność. Opracowując skuteczną strategię marketingową, warto skupić się na istotnym czynniku, który może być gwarantem powodzenia naszej działalności. W przypadku kancelarii, owym czynnikiem może być odpowiedni sposób komunikacji z klientem.

Komunikacja z klientem kancelarii jako czynnik powodzenia działalności firmy

Komunikacja z klientem to podstawowy, a wręcz najistotniejszy czynnik gwarantujący powodzenie działalności kancelarii. Usługi prawnicze wymagają bowiem stałego kontaktu z klientem, niezależnie od tego, czy jest nim osoba fizyczna czy firma. Do historii przeszły czasy, w których zawodowi pełnomocnicy nie musieli martwić się o klientów. Dziś na rynku kancelarii podaż zaczyna przewyższać popyt, a przez to coraz trudniej utrzymać się zwłaszcza młodym prawnikom, którzy z racji krótkiego stażu nie mają jeszcze wyrobionej marki.

Komunikacja z klientem kancelarii jako sposób sprzedaży usługi

Usługi prawnicze stały się towarem. Wniosek ten wypływa wprost z obserwacji zachowań na rynku kancelarii i ofert nań pojawiających się. Nietrudno zauważyć, że większość kancelarii świadczy tzw. ustandaryzowaną usługę. Dlatego tak ważne jest, by w tym tłumie podobieństw znaleźć coś, co wyróżni akurat naszą kancelarię. Dzięki temu dużo łatwiej znajdziemy odbiorców oferowanych przez nas usług. Tym „czymś” może być właśnie odpowiednio dobrany do każdego klienta kanał komunikacji.

Media społecznościowe jako kanał komunikacji

Każda kancelaria zapewniająca kompleksową obsługę prawną musi również zadbać o właściwy kontakt z klientem. Najbardziej pożądanym kanałem komunikacji jest komunikacja bezpośrednia opierająca się na osobistym spotkaniu prawnika i klienta kancelarii. Ta jednak z racji swojego charakteru, nie zawsze jest możliwa. Pozostałymi, często stosowanymi drogami komunikacji są kontakt telefoniczny i kontakt drogą mailową. Współczesność daje kancelariom jeszcze jedno skuteczne narzędzie kontaktu z klientem. Kanałem tym  są media społecznościowe, a szczególności cieszący się największym powodzeniem portal Facebook.

Kontakt z klientem kancelarii na chacie i messengerze

Messenger, kojarzony co do zasady z rozmową ze znajomymi,  może stanowić doskonały kanał komunikacji z klientem kancelarii. Jego największą zaletą jest szybkość odpowiedzi (w przeciwieństwie do komunikacji drogą mailową) oraz dostępność. Wystarczy bowiem zwykłe mobilne urządzenie z dostępem do Internetu, takie jak tablet czy smartfon. Dodatkowym plusem Messengera jest możliwość zainstalowania chatbotów, które same odpowiadają na najprostsze i najczęstsze pytania potencjalnych klientów, a w razie potrzeby przekierowują rozmowę do osoby odpowiedzialnej za kontakt, która niezwłocznie udzieli oczekiwanej odpowiedzi.    

Nowoczesna komunikacja z klientem wizytówką kancelarii

Skorzystanie z nowoczesnych form komunikacji z klientem pozwoli nie tylko na lepszy kontakt z klientem, ale sprawi, że nasza firma będzie postrzegana jako nowatorska i dopasowana do potrzeb rynku. Przełoży się to bezpośrednio na budowanie relacji z klientem, która w efekcie może zaowocować dłuższą niż się pierwotnie spodziewaliśmy współpracą.