Social media w marketingu kancelarii prawnej

1 grudnia 2019

Media społecznościowe odgrywają niekwestionowaną rolę w budowaniu marki i pozyskiwaniu nowych klientów. Kluczem do sukcesu jest jednak umiejętne wykorzystanie dostępnych środków, tak by prowadzony marketing kancelarii prawnej w social media był skuteczny. Czyli by sprawił , że przypadkowi użytkownicy portali staną się realnymi klientami.

Kancelaria prawna na Facebooku

Kancelaria prawna na Facebooku? Standard. Niemalże każda nowo powstała czy działająca od lat na rynku kancelaria zakłada swój fanpage. Co ważne, ta forma promocji jest całkowicie bezpłatna, bowiem z powodzeniem można samodzielnie prowadzić swój profil, bez konieczności zatrudniania w tym celu zewnętrznej firmy. Ważne, by wiedzieć jak to robić i mieć spójną wizję kreowanego wizerunku marki. O tym, jak prowadzić fanpage kancelarii przeczytasz tutaj.


Rynek usług prawniczych staje się coraz bardziej wymagający, z uwagi na ogromną podaż, która niekiedy przewyższa popyt. Dlatego kancelarie prawne, chcąc zwiększyć zasięg „reklamy” swoich usług, wychodzą poza ramy Facebooka, szukając nowych kanałów dodarcia do potencjalnego klienta. Tym kanałem może być Twitter.

Profil kancelarii prawnej na Twitterze

Odpowiednio prowadzony profil kancelarii prawnej na Twitterze z pewnością pomoże „wyćwierkać” jej sukces. Obserwując ten portal społecznościowy w oczy rzuca się jednak zdecydowanie mniejsze zainteresowanie Twitterem  w kontekście promowania usług prawniczych (w porównaniu z popularnym u nas Facebookiem). Niemniej gro kancelarii pokusiło się o stworzenie swojego profilu, próbując wykorzystywać go do promocji swojej marki.  W tym miejscu pojawia się pytanie. Czy mając firmową stronę na Facebooku warto powiązać ją z kontem na Twitterze?

Jak powiązać swoją stronę na Facebooku z kontem w serwisie Twitter?

Nim odpowiemy na postawione wyżej pytanie, zajmijmy się inną kwestią. Mianowicie zobaczmy, w jaki sposób można powiązać profil na Facebooku z kontem na Twitterze. Zabieg ten nie jest specjalnie trudny. Wystarczy wybrać opcję „ Połącz stronę z Twitterem” i postępować zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie. Takie połączenie pozwoli nam udostępniać ma Twitterze posty z naszego facebookowego fanpage’a. W tym ostatnim zdaniu tkwi jednak sedno problemu.

Czy warto łączyć stronę na Facebooku z kontem na Twitterze?

Łącząc konta sprawimy, że te same treści pojawią się zarówno na Facebooku, jak i na Twitterze. Pomijając już odmienną specyfikę obu portali, o czym pisaliśmy w poprzednich wpisach, można postawić proste pytanie. Czy gdybyś Ty – drogi Prawniku był potencjalnym klientem, chciałbyś czytać te same treści na dwóch (teoretycznie niezależnych) kontach danej firmy? Z pewnością nie. Rodzi to podejrzenie, że kancelaria, która wkłada minimum wysiłku w swoją aktywność w social media , z takim samym zaangażowaniem może traktować sprawy klientów. Choć łączenie kont z pewnością uprości sprawę publikacji konkretnych treści, to ich dublowanie niekoniecznie pozytywnie wpłynie na wizerunek marki.

 Podsumowanie

Zarówno Facebook, jak i Twitter nieustannie zwiększają swój potencjał marketingowy poprzez rozrastające się grono użytkowników. Jednak oba te portale stanowią odrębny od siebie „ekosystem”, który warto wykorzystać.  Mając na uwadze specyfikę każdego z portali, można stworzyć spójną i skuteczną strategię marketingową. Choć dostępne narzędzia pozwalają nam na łączenie kont w mediach społecznościowych, dyrektywa efektywności marketingowej zabroni nam z nich korzystać. Post idealnie wpisujący się w istotę facebookowego fanpage’a, nie będzie pasował do natury tweeta. A  uniwersalne posty po prostu nie istnieją. Bowiem jak mówi stare przysłowie, jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.