Pozyskiwanie klientów kancelarii – najczęściej stosowane metody

23 września 2019

Pozyskiwanie klientów kancelarii za pomocą Facebooka

Od chwili gdy Marc Zuckerberg uruchomił swój projekt minęło prawie 15 lat. Narzędzie, przeznaczone początkowo dla studentów i uczniów szkół średnich, stało się potężnym medium społecznościowym, którego zasięg i wielkość doceniają nie tylko pojedynczy użytkownicy umieszczający prywatne posty, ale także specjaliści od marketingu, skutecznie wykorzystując udostępniane narzędzia do  przyciągania większej liczby odbiorców świadczonych przez firmę usług. Facebook to portal społecznościowy, zatem jego siła w pozyskiwaniu nowych klientów jest nieoceniona, pod warunkiem, że umiejętnie skorzystamy z udostępnionych nam narzędzi.

Pozyskiwanie klientów kancelarii przy zastosowaniu narzędzi Facebooka

Pierwszym krokiem, który należy wykonać na drodze zdobywania kolejnych potencjalnych odbiorców naszych usług, jest utworzenie fanpage’a czyli firmowego profilu na Facebooku. To jak duży zasięg zbudujemy, zależy przede wszystkim od jakości umieszczanych treści (jak skutecznie prowadzić fanpage kancelarii przeczytasz tutaj). Drugim narzędziem jest stworzenie grupy skorelowanej z naszym fanpagiem, dzięki czemu będziemy w stanie zbudować wokół naszej marki jeszcze większą społeczność.  Grupa taka umożliwia użytkownikom wymianę opinii na temat udzielanych przez nas usług, dzięki czemu zyskujemy całkiem skuteczne medium reklamowe.

Pozyskiwanie klientów kancelarii na Twitterze

Drugim przydatnym medium społecznościowym, konkurencyjnym w stosunku do Facebooka, jest Twitter. Różni się on od opisanego wyżej portalu  przede wszytki  tym, że to z Twittera użytkownicy czerpią najnowsze wiadomości dotyczące wydarzeń w czasie realnym. Pod kątem profilu działalności kancelarii, Twitter – pomimo mniejszego zasięgu – może okazać się skuteczniejszym medium w budowaniu grupy odbiorców. Podobnie jak w przypadku Facebooka, również Twitter „wymaga” stworzenia konta firmy, a następnie starannego prowadzenia profilu, co pozwala zdobyć odpowiednie grono followerów. Ważne jest, abyśmy tworzyli interesujące tweety oraz stosowali hashtagi, które stanowią coś w rodzaju słów kluczowych, dzięki którym użytkownicy Twittera odnajdują interesujące ich treści. Opisane medium społecznościowe pozwala nie tylko zadbać o wizerunek naszej kancelarii, ale stanowi także swoiste „biuro obsługi klienta”, bowiem umożliwia łatwą komunikację na linii firma – klient.    

Pozyskiwanie nowych klientów a prowadzenie vloga

Wiele kancelarii decyduje się także na prowadzenie vloga. Vlog to inaczej videoblog, czyli blog bazujący na przekazie w formie filmu. Vlogi stanowią bardzo uniwersalne narzędzie przekazu, bowiem ich tematyka jest w zasadzie nieograniczona (od zakupów i kulinariów po zagadnienia polityczne i prawne). Za pomocą vloga niewątpliwie łatwo trafić do docelowej grupy odbiorców. Najpopularniejszym kanałem publikacji internetowych dzienników jest YouTube.  Vlog kancelarii to doskonałe narzędzie do komunikacji z potencjalnym klientem, bowiem jak się okazuje przekaz filmowy znajduje więcej zwolenników niż pisany.

Metody pozyskiwania klientów można łączyć

Zaletą opisanych wyżej metod jest to, że możemy je łączyć. W jaki sposób? Umieszczając kolejny „odcinek” naszego vloga na YouTubie, możemy umieścić jego link w poście na naszym fanpage’u. Od niedawna możemy także powiązać naszą stronę firmową z kontem w serwisie Twitter, dzięki temu udostępnimy w nim posty z Facebooka. Po powiązaniu naszej strony możemy wybrać też typ postów, które chcemy udostępniać w serwisie Twitter. Jak wynika z powyższego media społecznościowe dostarczają naprawdę skutecznych narzędzi budowania grona odbiorców naszych usług, pozwalając  tym samym na stałe pozyskiwanie nowych klientów.