Blog

Jak zbudować markę kancelarii?

Jak zbudować markę kancelarii? To pytanie zadaje sobie każdy początkujący prawnik. Marketing prawniczy jest niewątpliwie trudną dziedziną, a ograniczenia nakładane Kodeksem Etyki nie pomagają w budowaniu skutecznej strategii. Jak zatem wybić się, na i tak trudnym rynku usług prawnych, oraz stworzyć silną i rozpoznawalną markę? Jak zbudować markę kancelarii – 5 podstawowych kroków Każdy prawnik […]

Read More
6 stycznia 2020

Komunikacja wewnętrzna i jej znaczenie dla strategii biznesowej kancelarii

Kancelaria prawna w zasadzie nie różni się od typowej firmy. Podobnie jak inne przedsiębiorstwa, ona także podlega mechanizmom rynkowym, aktywnie uczestnicząc w grze popytu i podaży. Rynek usług prawniczych nie jest przy tym rynkiem łatwym. Porady prawne przestają być usługami drogimi. Sytuacji nie poprawia też powszechny dostęp do Internetu oraz treści, które dla przeciętnego  Kowalskiego […]

Read More
8 grudnia 2019

Wolność słowa i pisma radcy prawnego

Wolność słowa i pisma radcy prawnego to jedna z fundamentalnych zasad wykonywania zawodu.  Dotyczy ona wszystkich czynności objętych pomocą prawną, zarówno dokonywanych w procesie, jak i poza nim. Korzystając z przyznanego immunitetu materialnego nie można jednak zapominać, że przekroczenie granic wolności słowa i pisma rodzi odpowiedzialność dyscyplinarną radcy prawnego. Wolność słowa i pisma radcy prawnego […]

Read More
1 grudnia 2019

Social media w marketingu kancelarii prawnej

Media społecznościowe odgrywają niekwestionowaną rolę w budowaniu marki i pozyskiwaniu nowych klientów. Kluczem do sukcesu jest jednak umiejętne wykorzystanie dostępnych środków, tak by prowadzony marketing kancelarii prawnej w social media był skuteczny. Czyli by sprawił , że przypadkowi użytkownicy portali staną się realnymi klientami. Kancelaria prawna na Facebooku Kancelaria prawna na Facebooku? Standard. Niemalże każda […]

Read More
17 listopada 2019

Podstawa odpowiedzialności dyscyplinarnej adwokatów w orzecznictwie Sądu Najwyższego

Postępowanie dyscyplinarne charakteryzują restryktywne standardy w zakresie precyzji formułowania i kwalifikowania przypisywanych deliktów dyscyplinarnych. Niniejsze opracowanie nie jest jednak syntezą konkretnych przypadków naruszeń, ale traktuje o błędach, które popełniały sądy dyscyplinarne orzekając w przedmiocie odpowiedzialności dyscyplinarnej adwokatów. Błędy sądów w zakresie podstawy prawnej odpowiedzialności dyscyplinarnej adwokatów W praktyce postępowań dyscyplinarnych nader często zdarzały się błędy […]

Read More
11 listopada 2019

Dowód z Facebooka w sądzie

Media społecznościowe, a zwłaszcza Facebook, cieszą się niemalejącą popularnością. Umiejętnie wykorzystane, stanowią doskonałe narzędzie autopromocji. Niestety wielu użytkowników popularnego portalu nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji swoich wpisów, które z czasem mogą obrócić się na ich niekorzyść. Skoro Facebook stanowi doskonałe źródło informacji o życiu jego użytkowników, to czy dowód z Facebooka w sądzie ma […]

Read More
21 października 2019

Komunikacja z klientem kancelarii jako ważny czynnik strategii marketingowej

Kancelaria prawna działa na rynku tak jak każda inna firma, podlegając przy tym wszelkim procesom wpływającym na jej rentowność. Opracowując skuteczną strategię marketingową, warto skupić się na istotnym czynniku, który może być gwarantem powodzenia naszej działalności. W przypadku kancelarii, owym czynnikiem może być odpowiedni sposób komunikacji z klientem. Komunikacja z klientem kancelarii jako czynnik powodzenia […]

Read More
20 października 2019

Reklama bez reklamy, czyli trudny marketing kancelarii adwokackiej

Chociaż pojęcia marketingu i reklamy nie są tożsame, to trudno wyobrazić sobie skuteczną strategię marketingową pomijającą jeden z jej najważniejszych filarów, jakim jest promocja, której głównym elementem składowym jest właśnie reklama. Dlatego warto zastanowić się, jak prowadzić marketing kancelarii adwokackiej, by pomimo nałożonych obostrzeń był on skuteczny. Marketing kancelarii adwokackiej Brzmi jak oksymoron? Niezupełnie. Prawdą […]

Read More
14 października 2019

Jak prowadzić fanpage kancelarii?

W dobie powszechności Facebooka, zakładanie fanpage’a stało się pierwszym i podstawowym zabiegiem marketingowym nowo powstałej kancelarii. Prowadzenie profilu firmy prawniczej nie jest jednak prostym zajęciem. Spójrzmy zatem, na co zwracać uwagę prowadząc fanpage kancelarii, by stał się on skutecznym narzędziem budowania własnej marki. Fanpage kancelarii jako sposób dotarcia do klientów – prawda czy fałsz? Nie […]

Read More